مالزی قسمت دوم

عصر بی گناهی
۷ دی , ۱۳۹۳
پیشنهاد

فکر می کنم که حداقل شش سال برنامه ریزی سفر مالزی طول کشید. کوالا ، کوالا و سنگاپور و جدیدا کوالا لنکاوی، تصمیم گیری را مشکل می کرد. هیچ مرجعی نیست که اطلاعات درستی به شما بدهد. هیچ آژانسی اطلاعات کارشناسی شده ندارد. ساعت ها باید در سایت ها بگردی شاید بتوانی اطلاعات ناقصی پیدا کنی. تصمیم گرفتیم سنگاپور را از برنامه حذف کنیم. بنابراین برنامه سفر برای چهار شب کوالا و سه شب لنکاوی تنظیم شد. باز هم اشتباه یا نا وارد بودن آژانس مسافرتی دو روز کامل از برنامه ی ما را در رفت و آمد بیهوده از بین برد. چون ما با پرواز به لنکاوی رفتیم باید برنامه را طوری تنظیم می کردیم که چهار شب در کوالا بمانیم بعد از لنکاوی یکراست به ایران برگردیم و نخواهیم مجددا از فرودگاه به کوالا برویم و باز روز بعد همان مسیر را برگردیم. اما خوب در این جا هر چیزی را باید خودمان تجربه کنیم. به هر حال ما چون ده نفر بودیم یک ون و یک تور لیدر از آژانس گاتو گرفتیم تا در دو روز که در کوالا بودیم و تمام برنامه ی آن را خودمان تنظیم کرده بودیم ما را همراهی کند. بینتانگ یکی از برنامه های تور مالزی است که همه برای رفتن به آن سفارش می کنند. البته تنها برنامه ی تور است که ساختمان های تاریخی و معابد در آن قرار گرفته است. ما دو تور را در یک تور ادغام کردیم. یعنی هم معبد هم دهکده ی فرانسوی ها و هم بیننتانگ را در یک روز رفتیم. همه ی آن ها دیدنی هستند. به نظرم زیبایی های خاص خود را دارند که زیبایی های طبیعی هم بر آن می افزاید. ما از صبح تا هشت شب در گشت بودیم اما از آن لذت بردیم.